Церква вшановує пам’ять трьох святителів — Василія Великого, Григорія Богослова та Іоанна Златоустого (відео)

123

12 лютого — Собор вселенських учителів і святителів Василія Великого, Григорія Богослова та Іоанна Златоустого.

Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ публікує сюжет творчого колективу телепрограми «Православний вісник».

Три святителі на одній іконі. Це тільки на перший погляд вони різні. Насправді, їхні шляхи та подвиги були дуже схожими. Свт. Василій — суворий аскет і блискучий церковний адміністратор, єпископ, який не схилився під тиском світської влади, що нав’язувала йому спотворені погляди єретиків аріан. Свт. Григорій — його близький друг, який розділяв із Василієм роки навчання та молитву в пустелі, та з яким пліч-о-пліч боронив від аріан богословські істини. Обидва друга, ставши єпископами, всебічно турбувалися про свою паству, при цьому свт. Василій створив у кожному куточку своєї митрополії осередки соціальної турботи про бідних і знедолених. Тим самим займався й свт. Іоанн Златоуст, вдосконалюючи систему захисту нужденних та відстоюючи правду Божу в протистоянні з можновладцями.

Єпископ Згурівський Амвросій (Вайнагій), доцент КДАіС:

— Якщо історично поглянути на ці події, то якраз при житті цих трьох святителів були христологічні спори. Вони трудилися для того щоб зберегти догматичне вчення, створити його. В 4 столітті якраз із-за христологічних і триадологічних спорів винила необхідність сформувати Божественну літургію.

Але головний спадок, який залишили ці двоє святителів прийдешнім поколінням — це впорядкований чин Божественної літургії — засобу обожнення людини через Причастя тіла і крові Господа Іісуса Христа. І хоча третій учитель вселенський Григорій Богослов, не створив власного літургійного чину, не можливо уявити собі обидві Літургії двох святителів без його богословських тез про Святу Трійцю.

Протодиякон Дмитро Болгарський, професор, заслужений діяч мистецтв України:

— Євхаристія, Божественна літургія — це шлях до обожнення, преображення нашого життя, виконання самого головного завдання, яке ставить Церква, ставить Православ’я перед людиною. Щоб через Євхаристію ми долучилися Божественного буття. Ми дуже вдячні святителям Іоанну Златоусту, Василію Великому за те, що, як сказано в тропарі Іоанну Златоусту, вони “висоту смиренномудрія показали” на землі  і дали нам у формі земній, літургічній земній формі, справжній досвід неба на землі.

Відтоді й до сьогодні православні звершують Літургії Василія Великого та Іоанна Златоуста, які перетворюють кожного причасника на учасника тієї самої таємної вечері, яку звершив Спаситель перед Своїми хресними стражданнями.

Джерело: Офіційний сайт Української Православної Церкви

<-- -->
Прочитано: 823 раз
Поділитися з друзями
Популярні статті:

Отправить комментарий

*